Interviu Anca Lupeș: Cu un produs muzical de calitate și o strategie bună, succesul vine sigur

Dacă ieri vorbeam despre cursul Industria Muzicală Explicată la care încă mai ai timp să te înscrii, azi îți arăt ce am vorbit cu omul din spatele proiectului, Anca Lupeș.

Anca are un portofoliu care pe mine mă lasă mută de uimire. A lucrat cu nume sonore precum Joe Cocker, Eros Ramazzotti, Bon Jovi, Guns’N’Roses, Patricia Kaas, Michael Jackson, dar și cu artiști din România cum ar fi Holograf, Loredana, Voltaj, Ștefan Bănică, Sistem, Smiley, Vama sau Marius Moga. Cam toată Vocea României a lucrat cu profesoara vedetelor. 😀

La întrebarea ce știe să facă, zic că știe să facă puțin din toate, datorită experienței acumulate lucrând în mass media (presa, radio, TV), organizare de concerte, case de discuri, agenții de management și booking.

 Te invit și pe tine să pătrunzi în lumea unei profesioniste a industriei muzicale.

Interviu-cu-Anca-Lupes-quot-Profesoara-Vedetelor-quot-nbsp

Cine e Anca Lupeș? Ce e dincolo de multitalentata profesionistă pe care o cunosc deja?

Un om normal, bucuros  se trezește în fiecare dimineață cu zâmbetul pe buze și cu speranța de a trăi lucruri frumoase în ziua ce începe. Cred  cel mai mare noroc pe lumea asta e  faci ceea ce-ți place și  mai fii și plătit pentru asta.

Cum s-a născut dragostea ta pentru muzică și tot ce ține de acest domeniu?

Nu aș ști să-ți spun cu exactitate care a fost data nașterii pasiunii mele pentru muzica, dar o localizez undeva pe la 14 ani. Atunci au intrat în viața mea câteva personaje care mi-au deschis ușa către minunata lume a muzicii și au știut  mă îndrume pe drumul cel bun: am început cu Beatles, Purple, Zeppelin și Floyd și de atunci o țin tot așa. Apoi am cunoscut alți oameni care m-au ajutat  văd culisele concertelor și după ce a trecut emoția de a sta în imediata vecinatate a vedetelor, am început  mă interesez de mecanismele organizarii unui concert, apoi – din aproape în aproape – am aflat mult mai multe desprebucătăriainterna a carierei unui artist. Restul e istorie

Cine a lansat pseudonimul de profesoara vedetelor și în ce măsură ți-l asumi?

Cred ca unul dintre cursanți a spus-o prima dată, după care “titlul” a fost preluat și promovat de echipa mea de PR, HTag PR. Mie mi se pare un pseudonim simpatic și mi-l asum din mai mult puncte de vederede când sunt în industria muzicală am pus bazele carierelor multor artiști cunoscuți (pe vremea când lucram la Nova Music, apoi ca și manager artistic), sunt mulți artiști consacrați care mă sună  îmi ceară părerea în diferite situații, un sfat sau consultanța pe contracte etc. Iar acum, pentru  la cursul meu vin și mulți artiști, viitoare vedete, e un motiv în plus de transformare a pseudonimului în renume.

Cum a luat naștere proiectulIndustria Muzicală Explicată”?

Nu este prima mea experiență de profesor de industrie muzicală. Între 2006 și 2008 am organizat și predat cursuri de Impresariat Artistic și Organizare de spectacole sub titulaturaAcademia de showbiz”. Atunci însa nu cred  era cel mai potrivit moment pentru  oamenii nu erau atât de interesați  învețe, cât erau interesați  obțină diplomele respective (ambele cursuri erau acreditate de Ministerul Muncii și cel al Educației).

Anul acesta am simțit  e momentul  încerc din nou și am avut dreptate. Numărul de cursanți și reacțiile din piață o confirmă. Trăim în “era DIY” (DIY = Do It Yourself) care a apărut și s-a dezvoltat odată cu internetul și care a permis foarte multor artiști  se facă cunoscuți “de capul lor, adică fără o casa de discuri care  îi sprijine. Luând exemplul acestora și generațiile noi doresc  urmeze aceasta cale și atunci vor  învețe cât mai multe desprecum se face”. Cu acest curs, intitulat sugestiv Industria Muzicală Explicată, am venit în întâmpinarea acestei nevoi. Sunt extrem de încântată  descopăr  oamenii își doresc mult mai mult decât o trecere în revistă a principalelor elemente ale industriei, așa  am început  lucrez la un curs nou pe care îl voi lansa probabil la începutul anului viitor și la care m-am gândit bazat tot pe feedback-ul celor care au venit la curs. Acesta va tratamarketingul muzical online pentru muzicianul independent” pentru  și trendul câștigurilor în industria înregistrărilor se îndreaptă spre online.

Cum a fost experiența celor trei ediții de până acum?

Foarte bună, dovadă  urmează în curând ediția a patra. Este important  spun  experiența pe care o trăiesc membrii cursului nu se oprește după cele șase zile (cât durează acesta). La finalizarea cursului ei sunt incluși într-o comunitate compusă exclusiv din participanții la curs. Această comunitate are o componentă online (un grup închis pe FB), dar și una off-line (întâlniri periodice cu membrii reuniți ai tuturor seriilor) și are un mare succes în rândul cursanților în sensul  aceștia sunt foarte activi, comunică între ei, se nasc colaborări noi. Având în vedere  la curs au existat și reprezentanți ai unor agenții de management, PR și booking importante de la noi, unii dintre cursanții “începători” în ale industriei și-au găsit posturi de internship (deocamdată) unde aprofundează teroria de la curs.

Ce îți dorești de la a patra ediție?

Simplu: 15 cursanți la fel de interesanți ca și cei dinaintea lor. Această ediție vine și cu elemente noiun modul de branding și varianta consolidată a modulului de radio. Am alăturat aceste module cursului inițial deoarece consider  în acest moment definirea brandului unui artist și aflarea unor detalii referitoare la modul de funcționare al unui post de radio sunt elemente importante în definirea unei strategii de promovare eficiente.

Ai colaborat cu nume mari de-a lungul carierei. Totuși, e cineva din România sau din străinătate alături de care ți-a dori lucrezi și nu ai avut încă ocazia?

Dacă m-aș apuca  fac o listă n-aș mai termina până la Crăciun. Asta în ce privește artiștii internaționali. În ce privește artiștii români, m-am decis  iau o pauză. Nu din cauza lor, n-aș vrea  se înțeleagă așa ceva, însă momentul acesta din industria muzicală românească mă îndeamnă mai mult către educarea artiștilor decât către managerierea sau promovarea lor.

Care e cea mai importantă lecție de viață pe care ți-a predat-o industria muzicală?

 nu mă descurajez niciodată și  nu încetez a căuta soluții pentru a urma exact drumul pe care mi-l doresc, fără compromisuri. Dar asta cred  e o lecție valabilă pentru oricine, din orice domeniu.

Ce i-ar spune Anca Lupeș de astazi persoanei de acum 10 ani?

 nu te lași! Dacă mi-ai fi pus întrebarea asta acum un an aș fi răspuns: “Emigrează! Nu rămâne aici, n-o să-ți placă!” Iată, realitatea este, un an mai târziu, cu totul alta.

Ce sfat ai da unui tânăr aspirant la o carieră de succes în industria muzicală?

 fie el însuși,  nu încerce  se transforme într-un personaj care nu-i place și care nu-l reprezintă doar pentru un succes rapid și facil, pentru  nu durează! Poate aduce bani, dar cu siguranță nu va aduce satisfacție. Eu sunt pentru seriozitate, dedicație si pasiune. Spun oricui vrea  mă asculte: cu un produs muzical de calitate și o strategie bună, succesul vine sigur.

 

 

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Abonează-te pentru a urmări acest blog și a primi notificări despre articole noi pe email.

Instagram

  • When I sneeze, glitter comes out 🐣
  • Gleam and hope 👑
  • Florile cu cea mai frumoasă poveste. ❤️
  • I'm closer to the sky. ☁️
  • Așa ar trebui să înceapă fiecare zi!🍸 #varaincepecualist #alist @alistmagazine
  • 🐺
  • I always wear my invisible crown. 👑
  • Flowers are a girl's best friends. 🌹
  • Pure. 
#inspiration

Follow Me!